• 1403/05/31 - 12:09
  • تعداد بازدید خبر : 64
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

رابطه حملات پانیک و فشار خون بالا

 

فشار خون بالا یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان است و این فرض وجود دارد که  که فشار خون بالا با استرس روانی مرتبط است. بیشترین اختلالات روانی رایج شامل اختلالات عاطفی و اختلال اضطراب می باشد و در میان انواع اختلالات اضطرابی، اختلال پانیک، یکی از شایع ترین اختلالات اضطرابی در سراسر جهان  است. تقریباً 13.5٪ از افراد در طول زندگی خود دچار اختلالات اضطرابی مادام العمر می شوند، و 13٪ حملات پانیک را تجربه می کنند. این اختلالات اضطرابی همچنین با افزایش 50 تا 90 درصدی خطر سیگار کشیدن روزانه و وابستگی به نیکوتین و همچنین سطوح پایین فعالیت بدنی مرتبط هستند. تحقیقات نشان داده اند که ممکن است ارتباط مثبتی بین اختلال پانیک و فشار خون بالا در بزرگسالان وجود داشته باشد. و خطر ابتلا به اختلال پانیک در  بیماران با پرفشاری خون نشان داده شده است.

برخی از افراد دارای اختلال اضطرابی دارای علائمی مشابه با بیماری های قلبی هستند. به طور دقیق تر، در هنگام حمله پانیک، احساس ناگهانی ترس همراه با علائمی مانند تنگی نفس، تپش قلب و درد قفسه سینه، باعث می شود بیماران باور کنند که دچار حمله قلبی شده اند و پزشکان را در مورد تشخیص سردرگم می کند. از این رو بیمارانی که حملات پانیک را تجربه می کنند باید مراقب رفتارهای سلامتی خود باشند تا منجر به سایر مشکلات و بیماری ها نگردد. همچنین با توجه به تشابه علایم بیماری های قلبی و اختلالات پانیک این نکته نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

 

منابع

1.The relationship between panic disorder and hypertension A review of literature

2.Panic disorder and cardiovascular diseases: an overview

3.Chest Pain, Panic Disorder and Coronary Artery Disease: A Systematic Review

4.Epidemiology and prognostic implications of panic disorder and generalized anxiety disorder in patients with coronary artery disease: rationale and design for a longitudinal  cohort study

 

 

 

 

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 127886
کلمات کلیدی
مرضیه  علیپور
خبرنگار

مرضیه علیپور

آخرین بروز رسانی : 1403/05/31 12:09